Nowy Superb nawiązuje do najlepszych tradycji marki Škoda prezentując najwyższy poziom designu, komfortu oraz wyposażenia. Jest przystępnym cenowo wstępem do segmentu premium.
Škoda nie zawsze była liderem rynku, nawet w swoim rodzimym kraju. Mimo przeszło 120 lat historii jeszcze w latach 30. XX wieku konkurencja w postaci samochodów marki Praga i Tatra lepiej radziły sobie w zdobywaniu serc klientów. Kluczem do sukcesu okazała się nowoczesna konstrukcja debiutująca w całej rodzinie modeli Škody, której flagową limuzyną był zaprezentowany w 1934 roku Superb.
Źródło: Materiały Partnera
Elegancka linia nadwozia oraz obszerne wnętrze mieszczące nawet siedmioro pasażerów spowodowało, że Superbem zainteresowały się instytucje rządowe. Także zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych, choćby w postaci nowej rodziny silników z rozrządem umieszczonym w głowicy, przyczyniło się do sukcesu tego modelu. Zamówienia spływały z całego świata, nawet z dalekiej Japonii, a Superb stał się wizytówką marki Škoda.
Czeska tradycja obróbki szkła
Najnowszy Superb jest duchowym spadkobiercą przedwojennej limuzyny. Widać to już w liniach nadwozia. Dyskretna elegancja to cecha bardzo ceniona wśród samochodów reprezentacyjnych, a Škoda Superb jest najlepszym przykładem przemyślanego wzornictwa. Z profilu auto sprawia wrażenie znacznie dłuższego, sugerując przynależność do wyższego segmentu. Skojarzenia z luksusowymi limuzynami przywołuje też boczna linia okien unosząca się ku górze i zaakcentowana grubą chromowaną listwą. Podobieństwo do innych modeli Škody odnajdziemy zaś w dużej mierze w przedniej części nadwozia, gdzie nad charakterystycznym grillem umieszczono uskrzydloną indiańską strzałę – logo czeskiego producenta.
Projektanci nowego Superba zadbali, by swoją stylistyką samochód nawiązywał do osiągnięć czeskiej architektury i wzornictwa. Motywy ostrych trójkątów zauważymy pod przednimi lampami, w bocznej linii nazwanej Tornado, czy w tylnym pasie wokół wnęki na rejestrację. To odwołanie do czeskiego kubizmu, stylu w architekturze powstałego i rozwiniętego w Czechach. Z kolei kształt przednich reflektorów to hołd złożony czeskiej sztuce rzeźbionego szkła. Rzemiosła, z którego nasi południowi sąsiedzi są wyjątkowo dumni.
Źródło: Materiały Partnera
Komfort rządowej limuzyny
Czasy się zmieniają, a wraz z nimi nasze wymagania odnośnie samochodów. W pierwszym Superbie z lat 30. montowane były dodatkowe składane siedziska mieszczące dodatkowych pasażerów. W rządowej limuzynie "gościem" mogła być np. sekretarka odpowiedzialna za robienie notatek. Dziś kontakt ze światem odbywa się w zupełnie inny sposób. Do tego celu służą urządzenia multimedialne. W najnowszej generacji odpowiada za to m.in. topowy zestaw z nawigacją Columbus. Jeśli tylko sobie tego zażyczymy, wyposażony w niego Superb może zamienić się w hotspot będący oknem do internetowego świata, a tuner TV oraz wbudowany dysk twardy zadbają o rozrywkę w wolnym czasie.
Nowością w modelu Superb, zamieniającą dużego liftbacka w wygodną limuzynę, jest opcjonalne zawieszenie DCC, standardowo oferowane w wersji Laurin&Klement. Kierowca ma do dyspozycji wybór trybów jazdy od komfortowego po sportowe. Może też sam zdecydować jak mają pracować takie układy, jak wspomaganie kierownicy, skrzynia biegów (DSG), czy klimatyzacja. Pozwala to dopasować kierowcy charakterystykę podwozia do aktualnych potrzeb pasażerów, własnych upodobań, bądź drogi, po której porusza się auto.
Na zawieszeniu nie kończą się udogodnienia stworzone dla pasażerów. Škoda jest wyjątkowo dumna z przemyślanych rozwiązań, prostych, ale jakże ułatwiających życie. Choćby parasolki umieszczone w przednich drzwiach, w razie deszczu zawsze są pod ręką. Tylna klapa sterowana elektrycznie posiada opcję otwierania bezdotykowego, co łatwo docenić mając zajęte zakupami ręce. Zimą zaś, zanim dostaniemy się do wnętrza, najpierw możemy chwycić w dłoń skrobaczkę ukrytą w klapce wlewu paliwa. Wnętrze nowego Superba może oferować trójstrefową klimatyzację, gniazdka 230V, elektryczną regulację fotela pasażera z tylnej kanapy, a nawet latarkę w bagażniku.
Źródło: Materiały Partnera
Władca przestrzeni
Czym byłyby nawet najbardziej inteligentne rozwiązania z dziedziny komfortu, gdyby we wnętrzu brakowało przestrzeni. Na szczęście pod tym względem nie trzeba się niczego obawiać. Nowa Škoda Superb kontynuuje doskonałe tradycje swoich poprzedników, nie wykluczając swojego przodka z 1934 roku, pozostając liderem przestronności w swoim segmencie. Jeśli poprzednik uznawany był za ogromnego, a rzeczywiście taki był, to nowa generacja jest o 28 mm dłuższa, o 47 mm szersza i o 6 mm wyższa od poprzednika. Rozstaw osi wydłużono zaś aż o 80 mm.
Źródło: Materiały Partnera
Bagażnik nie jest wyjątkiem. Dostęp do przestrzeni bagażowej daje ogromna tylna klapa unoszona wysoko do góry. Po jej otwarciu do środka zmieści się 625 litrów wszelkiego rodzaju bagażu. W razie potrzeby oparcie tylnej kanapy można położyć uzyskując 1 760 litrów do wykorzystania. Wersja kombi ma jeszcze większe możliwości, standardowo mieszcząc 660 litrów, maksymalnie zaś 1 950 l. Przy dwóch miejscach siedzących za plecami mamy więc mały hangar.
Źródło: Materiały Partnera
Szybko, oszczędnie i bezpiecznie
Pięć silników, osiem wersji mocy, dwa typy zasilania, dwa rodzaje skrzyni biegów oraz dwa warianty napędu – to daje aż osiemnaście dostępnych kombinacji samego układu napędowego. Nowa Škoda Superb jest w stanie zadowolić każdego kierowcę. Niezależnie, czy poszukujemy oszczędnego silnika wysokoprężnego, czy wyjątkowo mocnego silnika benzynowego o sportowych osiągach, w katalogu Superba znajdziemy (prawie) wszystko. Jest też napęd 4x4 oraz superoszczędna wersja Greenline zadowalająca się średnim spalaniem na poziomie 3,7 l/100 km.
Jak przystało na współczesne auto, na pokładzie nie mogło zabraknąć zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Każdy Superb, niezależnie od wybranej specyfikacji, posiada funkcje wykrywania niebezpieczeństwa wystąpienia kolizji i sam potrafi podjąć decyzję o rozpoczęciu awaryjnego hamowania. Na liście wyposażenia jest też m.in. asystent utrzymania i zmiany pasa ruchu, funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy oraz rozpoznawania znaków drogowych.
Źródło: Materiały Partnera
Szycie życia na miarę
Skromny rzemieślnik – tak o sobie mówi Tomasz Ossoliński, którego można śmiało nazwać jednym z czołowych projektantów mody męskiej w Polsce. Sławy nie zdobył ekstrawaganckimi kreacjami, których nie sposób używać na co dzień, ale wygodnymi, szytymi na miarę garniturami. Podobnie, jak w przypadku nowego Superba dzieła Atelier Ossoliński są doskonale skrojone, wyjątkowo komfortowe i uszyte z materiałów najwyższej jakości.
Te cechy spowodowały, że Škoda zaprosiła projektanta do stworzenia wyjątkowej wersji Superba, samochodu szytego na miarę całkowicie ręcznie. Tomasz Ossoliński, jak sam podkreśla, jeszcze nigdy nie miał okazji pracy przy projektowaniu wnętrza. Wkrótce okazało się, że to nie tylko doskonałe doświadczenie, ale też okazja, by wpleść do Superba element polskiej kultury ludowej.
Inspiracją podczas projektowania wnętrza było rękodzielnictwo podhalańskie, wykorzystane także w zaprezentowanej niedawno kolekcji Bukovina. Charakterystyczne wzory ludowe stały się głównym elementem ozdobnym naniesionym na tapicerkę skórzaną uszytą ze znanych z wysokiej jakości skór Connolly. Wzory zaczerpnięte z kultury Podhala były tworzone ręcznie za pomocą technik wykorzystywanych w krawiectwie, czy obuwnictwie, co tylko dodaje wyjątkowości całemu przedsięwzięciu.
Wnętrze Škody Superb Ossoliński jest pełne przepychu. Widać to na każdym kroku. Nasz wzrok zatrzymuje się to na drewnianych wstawkach, z których jedna opatrzona jest nazwiskiem projektanta, to na połączeniu dwóch kolorów skórzanej tapicerki – szmaragdowej zieleni i jasnego beżu, to w końcu na wszechobecnym polskim akcencie, który zdominował fotele, boczki drzwi, a także wystrój deski rozdzielczej. Rzeczywiście widać, że ten Superb, choć bazuje na seryjnym egzemplarzu, został uszyty na miarę.
Źródło: Materiały Partnera
Bogactwo wyboru w atrakcyjnej cenie
Oferta Škody Superb jest tak bogata, że nie sposób opisać jej w dwóch zdaniach, ale z pewnością zaspokoi potrzeby nawet najbardziej wybrednych klientów. Do tego sam samochód wygląda elegancko i ponadczasowo, co jest jego zdecydowanym atutem.
Nie można jednak nie wspomnieć, że nowy Superb jest wyjątkowo przystępny cenowo. Podstawowa wersja kosztuje 79 500 zł, zaś najmocniejsza i najlepiej wyposażona z nadwoziem kombi 165 900 zł. Cena to nie wszystko, bowiem Škoda przygotowała atrakcyjne warunki finansowania w programie Leasing Niskich Rat oraz oferowany za złotówkę czteroletni pakiet serwisowy z limitem 120 tys. km. Zakup czeskiej limuzyny jeszcze nigdy nie był tak korzystny finansowo.